ورزشان – ورزش پدیا

در اولین دوره المپیک نوین در سال 1896 دوومیدانی در ردیف مهمترین رشته های ورزشی بازیها قرار داشت. حزب نازی آلمان از بازیها بعنوان حربهای تبلیغاتی استفاده کرد. زمانی که تعداد شرکت کنندگان از ۸ نفر تجاوز کند ، هر یک از آنه سه بار پریده و به ۸نفری که بهترین پرش را انجام داده اند اجازه سه پرش دیگر داده می شود و هرگاه تعداد شرکت کننده ها ۸نفر یا کمتر باشد به شرکت کننده ۶ بار اجازه پرش داده می شود. هنگام تساوی ، بهترین دومین پر ش و چنانچه تساوی هنوز برقرار باشد بهترین سومین پرش و این عمل ادامه خواهد داشت تا حالت تساوی از بین برود. ۸ شرکت کننده وجود داشته باشد به هر شرکت کننده اجازه سه پرتاب داده می شود و به هشت نفر از آنها که بهترین نتیجه را به دست آورند اجازه سه پرتاب دیگر داده خواهد شد . اولین دوره مسابقات دو و میدانی د ۴۵۳ سال قبل از میلاد مسیح برگزار شد و در آن زمان پیست های دو و میدانی یه شکل خط مستقیم و یا به شکل نعل C اسبی برگزار می شد و در برخی از مسابقات دو و میدانی طول استادیوم تا ۱۹۲ متر در خط مستقیم اجرا می شد .

او ادامه داد: این دوره از مسابقات آزاد با هماهنگی فدراسیون دو و میدانی کشور چهارم آذرماه برگزار شد که ورزشکار سمنانی در گروه سوم پیشکسوتان (رده سنی ۴۴ تا ۴۹ سال) حضور داشت. وجود خاک موجب نرمی آن قسمت می شود و از مصدومیت ورزشکار جلوگیری می کند . 🏃پیشنهاد استفاده از مکمل های ورزشی:مصرف مکملکراتین و کربوهیدرات برای سرعتی کاران و پرتاب گران میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد.مکمل های BCAA و پروتئین وی برای جلوگیری از تخریب عضلانی استقامتی کاران مفید بوده و شرایط آنابولیک را برای بدنشان آماده می کند.استفاده از مکمل ۱MR VORTEX برای رفع خستگی و افزایش تداوم در تمرینات می تواند بسیار سودمند باشد.استفاده از مکمل های مولتی ویتامین مخصوصا در استقامتی کاران گسترده تر است. 🏃ترکیب بدنی:دو میدانی کاران در رشته های دوی سرعت تمایل به بدنی عضلانی تر دارند و توده بدنشان نسبت به دومیدانی کاران استقامتی بیشتر است.اما درصد چربی سرعتی کاران و استقامتی کاران در هردو توده بدنی کم است.البته میزان درصد چربی در پرتاب کننده های ماده های مختلف متفاوت است.دومیدانی کارانی که در ماده پرش شرکت دارن نیز از درصد چربی کمی برخوردار هستند اما بدنی عضلانی دارند. 🏃ملاحضات تغذیه ای:بدون شک در تمام ماده های دو میدانی کربوهیدرات پیش تاز بوده و کمبود آن به شدت عملکرد را تحت تاثیر قرار می دهد.بسیاری از افراد اعتقاد دارند که استقامتی کاران با خوردن چربی زیاد میتوانند عملکرد بهتری داشته باشند که این امر فقط به دلیل سازگاری سوخت و سازی با نوع تمرین استقامتی صورت گرفته است و هیچ دلیل علمی برای خوردن چربی ندارد.اما کمبود کربوهیدرات برای استقامتی کاران ادامه مسیر سوخت و سازی برای برای تولید انرژی به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.نیاز های مایعات نیز دیگر عامل تعیین کننده در موفقیت دومیدانی کاران است.مصرف به موقع و با میزان صحیح از مایعات قبل از مسابقات و تمرینات در موفقیت ورزشکار تاثیر حداکثری دارد.اختلال خوردن در ورزشکاران استقامتی بویژه در بانوان بسیار زیاد گزارش شده است و این اختلال امروزه با مصرف برخی از مکمل ها تا حدودی رفع شده است اما نباید جایگزین غذای طبیعی باشد.

با وجود اینکه دویدن ورزش ساده است، هماهنگی اعضای بدن را زیاد میکند. از میان تمام ورزشها، دویدن یکی از متداولترین آنهاست که برای تناسب اندام و قویشدن بدن توصیه شده است. دویدن میزان گلبولهای سفید خون را افزایش میدهد. در پایان این رقابتها و در رده سنی جوانان ، امیرحسین صوری از رشت به مقام قهرمانی دست یافت ، پارسا جعفرپور دیگر دونده شهرستان رشت مقام نایب قهرمانی را کسب کرد و ماهان برقی از آستارا نیز سوم شد. در دومین روز این رقابتها که روز گذشته در تایوان برگزار شد دوندگان تیم نفت تهران سه نشان طلا- دو نقره و یک برنز دیگر را کسب کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی جانبازان و معلولین از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه در تهران برگزار شد و تیم گلستان با کسب ٢ مدال برنز به کار خود خاتمه داد. اعتراض نباید دیر تر از 30 دقیقه پس از اعلام نتیجه ی رسمی به هیأت تسلیم شود. فاصله تخته تا ابتدای چاله نباید کمتر از یک متر باشد ( در پرش طول).

ورزشکار تا زمانی که وزنه اش به زمین نرسیده نباید دایره را ترک کند. اگر پای آزاد ورزشکار که با آن پرش انجام نمی شود با زمین پیدا کند خطا محسوب می شود . ترتیب شرکت پرتاب کننده ها با قرعــه کشی تعییـــن می شود. برای خارج شدن از دایره پرتاب ، پرتاب کننده باید از نیمه عقـبی دایره خارج شود. بعد از انگلستان، دومین کشوری که ورزش «دو و میدانی» در آن بسیار رونق گرفت آمریکا بود. در مسابقات دو های سرعت ، از بلوک های استارت سنگی و شیار دار که در استادیوم به طور ثابت ساخته شده بود شروع می شد و دوندگان بدون پوشش مناسب برای پاها ، روی زمین سفت و سخت می دویدند . برای شروع ورزش سن کمتر از ۷ سالگی توصیه میشود. به نظر کارشناسان دکتلون سن ۷ سالگی سن را می توان به عنوان سن شروع یک ورزش مناسب خواهد بود. دو و میدانی یک ورزش مادر به شمار می آید . ورزش دو و میدانی در ایران توسط آقای رحمت ا…