دو و میدانی {تاریخچه، انواع دو، قوانین + مسابقات} – موج کوه

در مسابقات پرتابی، ورزشکاران باید وسایلی مانند نیزه، دیسک و غیره را پرتاب کنند. ورزشکاران یونانی برای مسابقات ورزشی خود چهار جشنواره بزرگ و مهم داشتند. دوی 3000 متر زنان برای اولین بار در المپیک پکن گنجانده شده است. در مسابقه های دوی 400×4 متر امدادی، دور اول و قسمتی از دور دوم، یعنی تا خروج از نخستین قوس آن دور باید دونده ی هر تیم در خط خودش بدود. تمامی دوندگان دو های سرعت باید از آغاز تا پایان مسابقه در گذرگاه تعیین شده ی خود حرکت کنند. به عبارتی دونده هایی که به دور بعدی راه می یابند فاصله ی بین دو مسابقه ی آن ها نباید از 45 دقیقه کم تر باشد (برای دو های سرعت). کشتی ، دومیدانی ، بوکس ، پرتاب نیزه ، پرتاب دیسک و مسابقه ارابه سواری نیز در آن زمان متداول بود. ورزش های دیگر شامل : پرتاب نیزه ، پرتاب دیسک و پرش بلند و کشتی است. برگزاری مسابقات دو و میدانی، در مقایسه با دیگر ورزش ها، ساده تر است و نیاز چندانی به تجهیزات گران قیمت ندارد. یا حتی این فرایند را معکوس کرده و در بزرگسالی به توده استخوانی تان بیفزایید.هینتون می گوید که سازگار کردن استخوان هایتان به مقدار زیادی دویدن، پریدن، یا وزنه زدن نیاز ندارد.

این کسب مهارت ها وابسته به سفارش مردم است که برای یافتن معانی فعالیت ها در ورزش به صورت یک مروارید گران بها می درخشد . ورزشکاران با توجه به انتخاب خود در یک یا چند رویداد شرکت کرده و ورزش مورد علاقه خود را انجام می دادند. شما احتمالا الان نگران استخوان هاستان نیستید.پوکی استخوان و شکستگی لگن فقط برای مردانی است که چند دهه مسن تر از شما هستند، درست است؟ در ایرلند، ورزش میدانی مخصوصی رایج است به نام تیل تین (Tailtean) که پیشینه ای چند هزار ساله دارد. قوانین آن تنها تا سال 1936 به رقابت های مردان اعمال شده بود، در حالی که از این تاریخ به بعد IAAF قوانین مربوط به قهرمانی زنان و ورزش های زنان را نیز وضع کرد. انجام مداوم این ورزش فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد. به نظر کارشناسان دکتلون سن ۷ سالگی سن را می توان به عنوان سن شروع یک ورزش مناسب خواهد بود. انواع مختلفی از ورزش وجود دارند و انسان ها قسمت مهمی از وقت، پول و دلبستگی خود را نه فقط به عنوان شرکت کننده بلکه به عنوان تماشاگر به آن ها اختصاص می دهند.

این مسابقه با هدف رسیدن به خط پایان به عنوان اولین تیم انجام می گیرد. مسابقه باید در مسیری که در حد امکان محدود به مناطق باز خارج شهر، صحرا، تپه زار، زمین های علف زار باشد، انجام گیرد و شامل قسمتی از منطقه ی شخم زده نیز می تواند باشد. در پرش ارتفاع و پرش با نیزه نیز ارتفاع مدنظر قرار می گیرد. پرش کننده به میل خود می تواند از ارتفاع خاصی پریده یا صرف نظر کند؛ ولی سه بار خطای پشت سر هم بدون توجه به ارتفاعی که خطاها در آن رخ داده باعث محرومیت پرش کننده از پرش های بعدی می شود. وزارتخانه ها و ادارات ورزشی فراوانی تاسیس شده و مخارج زیادی صرف ورزش ، ساختن استادیوم ها، مجتمع ها و باشگاه های ورزشی و نیز تهیه وسائل و لباس های ورزشی و یا تماشای مسابقات ورزشی می شود. مردانی که در طول زندگیشان، ورزش های پر برخورد یا تمرینات مقاومتی انجام داده بودند، نسبت به مردان کمتر فعال، دارای تراکم استخوان بالاتر (یکی از عوامل اصلی قدرت استخوان) بودند.دلیلش این است: پاملا هینتون، نویسنده این مطالعه می گوید استخوان های شما بطور مداوم در حال بازسازی خودشان هستند. در نهایت، استخوان های شما می توانند ضعیف شده و مستعد شکستگی شوند.اما تحقیقات نشان می دهند که ورزش می تواند به جلوگیری از این اتفاق کمک کند.

مزیتش این است که عضلات قوی تر به شما کمک خواهند کرد همانطور که سنتان بالا می رود، فعال و هماهنگ باقی بمانید و که باعث می شود احتمال سقوط تان کاهش یابد. از انواع این مسابقات می توان به دوی کوهستانی اشاره کرد. دو و میدانی به مجموعه ای از ورزشهایی گفته میشود که شامل انواع دو، پرش، پرتاب، پیاده روی، و رشتههای ترکیبی است. مسابقاتی مشابهی نیز در دوران فرانسه انقلابی برگزار گردید که می توان گفت انواع اولیه المپیک امروزی بودند. اما در میان کشورها و تمدن های دوران باستان، در یونان بیش از دیگران به ورزش دو و میدانی اهمیت داده می شد. بنابر این پریدن از روی یک مانع در مقابل دیدگان هزاران نفر در یک میدان سر پوشیده ورزش است در حالی که پریدن از روی یک چشمه هنگام پیاده روی در روستا فقط تلاش برای خیس نشدن پای فرد است. یکی از راهحلهای این مشکل، دویدن است که تاثیر زیادی بر استخوان و ماهیچهها دارد. دسته زیر ۲۳ سال به افراد با سن کمتر از ۲۳ اختصاص دارد. عرض چاله باید 75/2 و طول آن از تخته ی پرش کم تر از 10 متر نباشد.